Selecteer een pagina

Echt zo’n type dat te laat komt.

Had ik het niet gedacht?!

Zit ik hier al tien minuten te wachten.
(Niet dat ze al zo laat is, ik was zelf wat vroeg)

Weet je,

Ik had stiekem al voorspeld dat ze te laat zou komen.

Gelijk toen we de afspraak maakten.

Soms weet je het gewoon, je kan het gewoon voorspellen.

Verder ken ik haar nog niet echt.

Na een interessante bijeenkomst raakten we aan de praat
En
Nog lang niet uitgepraat aan het einde van de dag hebben we deze afspraak gepland.

Wie weet wat voor een werk er uit voort komt.

Maar goed, nu nog niks dus.

Als het nu eens iets warmer was. (ik zit buiten)

voorspellen wetenschap en techniek onderwijs

Nog eens tien minuten laten is ze er nog steeds niet.

Ik zei het toch!
Had ik het niet gezegd?

Ik heb het koud

20 minuten na de afgesproken tijd (waarom zit ik hier eigenlijk nog?!) word ik bozig en besluit ik te bellen.

Waar heb ik mijn telefoon gelaten!?

Ehh, niet echt handig dit

Hij blijkt in mijn tas te zitten.
Met een gemiste oproep en twee berichtjes.

Van haar

Vast op de afgesproken tijd verstuurd, dat ze wat later komt.

Zo zijn die mensen.
Best egoïstisch

Oh, ehh

Al bijna een uur geleden verstuurd.

Zat ik zeker op de fiets.

Nee

Was ik mijn fiets nog aan het pakken denk ik.
Ik was dus eigenlijk nog gewoon thuis.

1e bericht:
Ik kan helaas niet komen. Moet naar het ziekenhuis. Mijn vader heeft een hartaanval gehad, gaat wel weer oké, maar ga er nu heen.

2e bericht
Laten we wel een nieuwe afspraak maken.

Oeps

En ik maar denken dat ik wist wat er zou gebeuren.
En ik maar vol van mijn voorspellende gave.
En ik maar niet aan andere mogelijkheden denken…

En vooral niet zoeken naar mijn telefoon!

Nou ik weet het niet met dat voorspellen

voorspellen wetenschap en techniek onderwijs

Ik krijg er een kokervisie van.

Terwijl ik terugfiets denk ik verder

Want

Stel dat dit ook zo gaat met het voorspellen bij onderzoekend leren, of eigenlijk überhaupt bij het doen van onderzoek?

Je doet een voorspelling
Je zet een onderzoek op

En je gaat aan de slag

Wat als je heel andere resultaten krijgt dan je had verwacht?

Is je onderzoek dan mislukt?

Zeker niet!

Het gaat erom open te staan voor andere mogelijkheden.
Ben je nog nieuwsgierig naar wat ook kan gebeuren?

Bij het onderzoekend leren is voorspellen heel interessant, maar pas op!

Ga niet met de klas achteraf kijken wat goed of fout was.

Nee, wie heeft er wat nieuws geleerd? Laat het daarover gaan! (zoals ik over mijzelf…)
en prijs diegene gelukkig.

Lees meer:

Ja, handig!

Ontvang elke week een inspirerend lesidee in de nieuwsbrief